Tweede lustrum van De Maten in Geuren en Kleuren

door Victor Lizama (*)

Het idee over De Maten in Geuren en Kleuren ontstond per toeval ergens in 2005. In 2006 werd er voor het eerst georganiseerd, met aandacht op 3 culturen. Inmiddels is deze activiteit uitgegroeid tot een jaarlijks terugkerende evenement in de wijk De Maten die de ontmoeting van culturen in de wijk mogelijk maakt. Daardoor wordt het begrip en vertrouwen tussen mensen gestimuleerd. Dat komt ten goede aan de sociale cohesie in en leefbaarheid van de wijk.

Het belang en de waardering van deze activiteit is o.a. te zien aan de opkomst en de commentaren daarover. In 2006 werd deze activiteit door minder dan 100 mensen bezocht, in 2014 door ruim 500. De commentaren omtrent de sfeer en organisatie zijn altijd zeer positief geweest hetgeen de organisatie stimuleert om daarmee door te gaan.

In 2015 wordt de tweede lustrum van De Maten in Geuren en Kleuren gevierd. Voor deze gelegenheid is een aantrekkelijke programma gemaakt met wat extra’s om dit mijlpaal te markeren. De Stichting Ontmoeting de Maten (SOM) die dit evenement organiseert, verwacht dit jaar de opkomst van 500 bezoekers ruim te kunnen overtreffen.

Uw aanwezigheid zal niet alleen de organisatie helpen om de gestelde doelen te bereiken, maar vooral om de ontmoeting tussen bewoners van diverse (culturele) achtergrond in de wijk, op een informele en feestelijke wijze, te doen plaatsvinden.

(*) Victor Lizama adviseert en ondersteunt Stichting Ontmoeting de Maten (SOM)